Πέμπτη 24 Οκτωβρίου 2013

Διακύρηξη ΟΛΜΕ για την 28η Οκτωβρίου

Μαθητές και μαθήτριες, συνάδελφοι εκπαιδευτικοί, αγαπητοί γονείς,
Στις 28 του Οκτώβρη ο λαός μας τιμά μια μεγάλη επέτειο. Σαν σήμερα, πριν από 74 χρόνια, η πατρίδα μας δέχτηκε μια ιταμή πρόκληση. Ο ιταλικός φασισμός, έχοντας πίσω του την υποστήριξη του γερμανικού ναζισμού, απαίτησε την παράδοση της χώρας. Απαίτησαν να τους παραδοθεί ο πλούτος που με ιδρώτα και αίμα είχε δημιουργήσει αυτός ο τόπος: τα σπίτια, τα χωράφια, οι μονάδες παραγωγής, οι φυσικοί πόροι, τα ιστορικά μνημεία. Ζητούσε κάτι παραπάνω: την ανεξαρτησία μιας χώρας και την αξιοπρέπεια των κατοίκων της.
Η επίθεση αυτή και ο πόλεμος, που ξεκίνησε από το 1939, δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία. Ήταν προσπάθεια των ιμπεριαλιστικών χωρών να ξαναμοιράσουν τις αγορές και τις σφαίρες επιρροής, να αλλάξουν συνολικά το συσχετισμό των δυνάμεων στην Ευρώπη και τον κόσμο, να ξεπεράσουν τη μεγάλη κρίση του  29 – 34, και να εξασφαλίσουν την κυριαρχία και την κερδοφορία των μεγάλων μονοπωλίων, που ανέβασαν στην εξουσία και στήριξαν με κάθε μέσο τους φασίστες του Μουσολίνι και τους ναζιστές του Χίτλερ.
Χωρίς κανέναν δισταγμό, ο ελληνικός  λαός βροντοφώναξε το «ΟΧΙ». Όχι, δε θα περάσετε! Και ο ανθός της νιότης της πατρίδας βρέθηκε στην πρώτη γραμμή. Όλος ο λαός ενωμένος, μια γροθιά, σήκωσε το ανάστημά του. Κι όταν οι λαοί ορθώνεται, λυγίζουν τα σίδερα.
Και νίκησε το δίκιο! Οι μεραρχίες του Μουσσολίνι καθηλώθηκαν και αναγκάστηκαν να υποχωρήσουν. Και χρειάστηκε να ενωθούν μαζί τους οι ναζιστικές ορδές του Χίτλερ, για να πατήσουν πόδι στην Ελλάδα. Αλλά και στις δύσκολες συνθήκες της τριπλής κατοχής, όταν με φωτιά και σίδερο οι κατακτητές προσπάθησαν να υποτάξουν τον ελληνικό λαό, δεν τα κατάφεραν. Πυρήνες αντίστασης οργανώθηκαν παντού, σε πόλεις και χωριά, στη στεριά και στη θάλασσα.
Η Εθνική Αντίσταση απλώθηκε σε όλη τη χώρα και σύντομα στα βουνά άρχισε να ριζώνει και να απλώνει τα κλαδιά της η Ελεύθερη Ελλάδα. Μαθήτριες και μαθητές, φοιτητές και φοιτήτριες, εργάτριες και εργάτες, αγρότες και αγρότισσες εντάχθηκαν στον αγώνα.
Αμέτρητες οι θυσίες σ’ αυτό τον ξεσηκωμό. Αλλά και η ζωή των κατακτητών έγινε πολύ δύσκολη. Δεν μπορούσαν να σταθούν πουθενά. Τα νέα για την ανατίναξη της γέφυρας του Γοργοπόταμου έκαναν το γύρο του κόσμου. Ο ανυπότακτος λαός μας οργάνωσε την αντίσταση του. Έσωσε τον κόσμο από την πείνα. Οργάνωσε όσο μπορούσε την υγεία, την παιδεία, την περίθαλψη των αρρώστων και των αναπήρων.
Και κράτησε ζωντανή την ελπίδα για όλους τους κατακτημένους λαούς. Με χιλιάδες θύματα. Με Καλάβρυτα, με Δίστομο, με τραγικά  ολοκαυτώματα σε όλη τη χώρα. Και νίκησε! Και έδιωξε τον κατακτητή, γράφοντας μια από τις πιο φωτεινές σελίδες στην ιστορία του, την Εθνική Αντίσταση. Υπήρχαν όμως, δυστυχώς, και κάποιοι βολεμένοι που απείχαν από αυτόν τον παλλαϊκό αγώνα και αναζήτησαν την προσωπική τους ασφάλεια μακριά από τη χώρα, σε πιο ήρεμες περιοχές. Και το χειρότερο, υπήρξαν και οι ελάχιστοι που δε δίστασαν να συνεργαστούν με τους κατακτητές στελεχώνοντας τις κατοχικές κυβερνήσεις ή οργανώνοντας τα περιβόητα Τάγματα Ασφαλείας ή άλλες παρεμφερείς οργανώσεις.
Αλλά και σήμερα, 74 χρόνια μετά, ο λαός μας, ο κόσμος του μόχθου και της δημιουργίας, δέχεται μια σκληρή επίθεση σε ό,τι έχει δημιουργήσει με κόπους και θυσίες. Η οικονομική κρίση που προκάλεσαν οι ισχυροί του χρήματος και οι πολιτικοί εκφραστές τους, για να κερδοσκοπήσουν χωρίς ντροπή σε βάρος των λαών του κόσμου, οδήγησε τη χώρα μας σε μεγάλη δοκιμασία.
* Στο όνομα της κρίσης καταργούνται κατακτήσεις και δικαιώματα που χρειάστηκαν πολύχρονοι, σκληροί κοινωνικοί αγώνες για να διασφαλιστούν.
* Με πρόσχημα την κρίση υπονομεύονται και διαλύονται βασικές κοινωνικές υπηρεσίες και δημόσια αγαθά, όπως η υγεία, η εκπαίδευση, η κοινωνική ασφάλιση.
* Την κρίση επικαλούνται οι ισχυροί στη χώρα μας, όπως κι αλλού, για να μειώσουν τους μισθούς και τις συντάξεις και να οδηγήσουν εργαζομένους στην εργασιακή εφεδρεία, στη διαθεσιμότητα και τελικά στην ανεργία, και τις οικογένειές τους στη φτώχεια και την εξαθλίωση.
* Για την αντιμετώπιση, τάχα, της κρίσης ξεπουλιέται εθνικός πλούτος, παραδίδονται στο κερδοσκοπικό κεφάλαιο πολύτιμες δημόσιες υπηρεσίες, υποβαθμίζεται και εγκαταλείπεται το περιβάλλον.
* Στο βωμό της κρίσης περιορίζεται ασφυκτικά η δημοκρατία, συρρικνώνεται η εθνική κυριαρχία και δίνεται το δικαίωμα σε όργανα και μηχανισμούς της ευρωπαϊκής και της παγκόσμιας πλουτοκρατίας να διαφεντεύουν τη ζωή μας.
* Στην κρίση που πλήττει τη χώρα μας αναζητούν την ευκαιρία για να ξαναβγούν στο προσκήνιο και οι βρικόλακες της ιστορίας. Πρόκειται για εγκληματικές συμμορίες που έχουν για πρότυπά τους το ναζισμό και το φασισμό, και δεν διστάζουν να φτάσουν και στις δολοφονίες, για να προωθήσουν τα άνομα και αντιδημοκρατικά σχέδιά τους. Αλλά αυτές οι ιδέες είναι που οδήγησαν στις εκατόμβες των νεκρών και τα ολοκαυτώματα του Δεύτερου Παγκόσμιου Πολέμου, και βύθισαν και τη δική μας χώρα στο αίμα και στον όλεθρο.  Και επανέρχονται σήμερα οι θλιβεροί απόγονοί τους επιχειρώντας να ταυτίσουν τους θύτες με τα θύματα, τα ναζιστικά αποβράσματα με τους αγωνιστές της ελευθερίας και της κοινωνικής προόδου. Τους λαούς που ηγήθηκαν στην αντιφασιστική πάλη και έδωσαν εκατομμύρια νεκρούς, με τους φασίστες και τους ναζιστές, με  εκείνους δηλαδή που αιματοκύλισαν την ανθρωπότητα και οδήγησαν σε εκατόμβες νεκρών και σε φριχτά ολοκαυτώματα. Τους δωσίλογους και τους συνεργάτες των κατακτητών με τους χιλιάδες αγωνιστές της Εθνικής Αντίστασης, που ως αναγνώριση της προσφοράς τους οδηγήθηκαν στις φυλακές και στις εξορίες της μεταπολεμικής Ελλάδας.
Γι’ αυτό και έχουν καταδικαστεί οριστικά και αμετάκλητα στη συνείδηση του λαού μας.
Είναι, λοιπόν, χρέος μας σε αυτή τη δύσκολη περίσταση να ορθώσουμε πάλι το ανάστημά μας. Να αναλογιστούμε την ευθύνη που έχουμε, ιδίως εμείς οι μεγαλύτεροι, να μην παραδώσουμε στην επόμενη γενιά μια κοινωνία χειρότερη από αυτή που παραλάβαμε.
Πρέπει να ξανασηκωθούμε! Δεν είναι δυνατόν να δεχτούμε να σβήσει το γέλιο από τα πρόσωπα των παιδιών μας. Δεν είναι δυνατόν να μετατραπούμε σε έναν λαό χωρίς μέλλον. Όσο δύσκολο κι αν φαίνεται πρέπει να πάρουμε τις τύχες μας στα χέρια μας. Να πούμε ξανά ΟΧΙ! Δεν θα περάσουν!
Κάθε γενιά και κάθε εποχή καλείται να διακηρύξει και να υπερασπιστεί τα δικά της «ΟΧΙ». Το δικό μας «ΟΧΙ» είναι το όχι στην εξαθλίωση, όχι στην καταρράκωση των ανθρώπινων δικαιωμάτων, όχι στην ανεργία, όχι στο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, όχι στην κατάργηση των εργασιακών και κοινωνικών κατακτήσεων, όχι στην ανεργία, όχι στο φασισμό. Είναι το όχι σε κάθε πολιτική που στηρίζει εκμεταλλευτικές σχέσεις και άνομα συμφέροντα.
Στο ιδρυτικό κείμενο του ΕΑΜ, της μεγαλύτερης αντιστασιακής οργάνωσης της Κατοχής, υπήρχε και αυτή η φράση: “Ο αγώνας δεν θα είναι εύκολος, μα το έπαθλό του αξίζει κάθε θυσία. Και το έπαθλο αυτό θα είναι μια Νέα Ελλάδα, ελεύθερη και ανεξάρτητη, κτήμα του λαού της”..”
 Το μήνυμα αυτό απευθύνεται και σε μας σήμερα. Φωτίζει το δρόμο για μια Νέα Ελλάδα, ανεξάρτητη, δημοκρατική, μια Ελλάδα της ειρήνης, της κοινωνικής δικαιοσύνης, της αλληλεγγύης της  προόδου και της ευημερίας. 
Αθήνα, 22/10/13
Το ΔΣ της ΟΛΜΕ

Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2013

Επιστολή Γ.Σ. Εκπαιδευτικών Δ.Ε. προς το Δημοτικό Συμβούλιο Τήνου


  Κύριε Δήμαρχε και μέλη του Δημοτικού Συμβουλίου,

  Μέσα στο καλοκαίρι το Υπουργείο Παιδείας και η Κυβέρνηση επιδόθηκαν σε έναν καταιγισμό αποφάσεων και νομοθετημάτων που αλλάζουν άρδην τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Πιο συγκεκριμένα:
Α. Κατάργησαν 50 από τις 110 ειδικότητες της Τεχνικής Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και 2 ειδικότητες της Γενικής Εκπαίδευσης, που συνεπάγεται:
  • 20.000 περίπου μαθητές και μαθήτριες κάθε χρόνο χωρίς τη δυνατότητα να σπουδάσουν σε βασικούς επαγγελματικούς κλάδους, όπως υγεία – πρόνοια, γραφικές τέχνες κ.λπ.,
  • στέλνει τα παιδιά αυτά βορά στην αχόρταγη ιδιωτική εκπαίδευση (ΣΕΚ και ΙΕΚ), φορτώνοντας έτσι χιλιάδες οικονομικά εξαθλιωμένες οικογένειες με πρόσθετα δυσβάσταχτα έξοδα,
  • καταδικάζει στην ανεργία 2.500 περίπου εκπαιδευτικούς που δίδασκαν σε αυτά τα σχολεία, οδηγώντας τους στη διαθεσιμότητα και στη συνέχεια στην απόλυση,
  • ανοίγει το δρόμο για το κλείσιμο και άλλων σημαντικών τομέων, δομών και υπηρεσιών της δημόσιας εκπαίδευσης,
  • οδηγεί ουσιαστικά σε κλείσιμο εκατοντάδες σχολεία της επαγγελματικής εκπαίδευσης (Επαγγελματικά Λύκεια και Επαγγελματικές Σχολές),
  • κατευθύνει τους μαθητές στη «μαθητεία» δηλαδή την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία (εθίζοντας έτσι τα παιδιά μας στο γενικευμένο μοντέλο εργασίας και ζωής, που θρέφει το σύστημά τους: δουλειά χωρίς δικαιώματα, ετοιμάζοντας τους σύγχρονους δούλους του 21ου αιώνα).
Όσον αφορά το νησί μας, καταργήθηκαν 2 τομείς στο ΕΠΑ.Λ. Τήνου (Υγείας & Πρόνοιας και Εφαρμοσμένων Τεχνών) στις οποίες φοιτούσαν 15 μαθητές, θέτοντας παράλληλα σε καθεστώς διαθεσιμότητας 3 Εκπαιδευτικούς που υπηρετούσαν εδώ.

Β. Ψήφισαν τα νομοσχέδια για το «Νέο Σχολείο» που :
o    Θεσμοθετεί Πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλα τα μαθήματα του Γενικού Λυκείου και στα μαθήματα Γενικής Παιδείας του ΕΠΑ.Λ.
o    Δυσκολεύει την προαγωγή των μαθητών από τάξη σε τάξη
o    Αλλάζει το ωρολόγιο πρόγραμμα, τα μαθήματα και τις αναθέσεις μαθημάτων χωρίς κανένα σχεδιασμό και παιδαγωγική-επιστημονική τεκμηρίωση
o    Αυξάνει τον αριθμό μαθητών ανά τάξη σε 30
o    Κλείνει τις Επαγγελματικές Σχολές (ΕΠΑ.Σ.)

Αποτέλεσμα των παραπάνω είναι:
o    η υποβάθμιση της παρεχόμενης εκπαίδευσης,
o    η ανάγκη για ακόμα περισσότερα φροντιστήρια που θα επιβαρύνει επιπλέον τον οικογενειακό προϋπολογισμό σε μια ήδη δύσκολη εποχή
o    η αύξηση της μαθητικής διαρροής προς την απλή κατάρτιση  στα ιδιωτικά ΙΕΚ & ΣΕΚ
o    η ώθηση μέρους του πιο οικονομικά αδύναμου μαθητικού δυναμικού εκτός Εκπαίδευσης

  Συμπερασματικά, οι πολιτικές αυτές δημιουργούν μία άκρως ταξική εκπαίδευση όπου μόνο οι λίγοι  που διαθέτουν την οικονομική δυνατότητα θα μπορούν να αντεπεξέλθουν στο σύστημα εκπαίδευσης, ενώ οι μη έχοντες θα βρεθούν είτε εκτός εκπαίδευσης, είτε στην κατάρτιση με ελάχιστα επαγγελματικά δικαιώματα.

Καλούμε το Δήμο και το Δημοτικό Συμβούλιο:
1.     Να πάρει θέση και να καταθέσει ψήφισμα καταδικάζοντας τις πολιτικές που οδηγούν στην υποβάθμιση της Δημόσιας Εκπαίδευσης
2.     Να πιέσει στη βάση του ψηφίσματος όλους τους αρμόδιους φορείς για την ανατροπή της συγκεκριμένης πολιτικής στην Παιδεία και την ενίσχυση της Δημόσιας Δωρεάν Παιδείας
3.     Να χρησιμοποιήσει τα μέσα επικοινωνίας που διαθέτει για την ενημέρωση και την ευαισθητοποίηση των πολιτών πάνω στο ζήτημα της υποβάθμισης της Δημόσιας Παιδείας και τις συνέπειες που θα έχει αυτή σε όλους.
4.     Να υποστηρίξει και να συμμετέχει σε κάθε μελλοντική προσπάθεια των εκπαιδευτικών για την ενημέρωση και κινητοποίηση της κοινωνίας σχετικά με τα θέματα της Παιδείας
5.     Να συμπαρασταθεί στους αγώνες των Εκπαιδευτικών για Δημόσια Δωρεάν Παιδεία για όλους.


Η Γενική Συνέλευση Εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τήνου

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2013

Οι σημαντικότερες επιπτώσεις των μνημονίων στην Εκπαίδευση



  • Μείωση των δημοσίων δαπανών για την παιδεία κατά 33% (2009 – 2013) και κατά 47% μέχρι το 2006. Ο προϋπολογισμός για την παιδεία είναι 2,51% του ΑΕΠ το 2013 και θα φτάσει στο 2,15% το 2016.
  • 30.000  λιγότεροι εκπαιδευτικοί στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση που σημαίνει μείωση 30% από τον Ιούνη του 2010. (15.000 από αυτούς μέσα στο καλοκαίρι του 2013). Από 102.360 το 2010, 72.428 το 2013.
  • Απολύσεις 10.000 αναπληρωτών στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Μόλις 320 αναπληρωτές προσλήφθηκαν εφέτος στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση από 3757 το 2012-13 (91% μείωση) και 5527 το 2011-12 (94 % μείωση).
  • Κλείσιμο σχολείων και κατάργηση των εκπαιδευτικών υποστηρικτικών δομών (βιβλιοθήκες, ενισχυτική, ΠΔΣ, Συμβουλευτικοί σταθμοί, δομές ΣΕΠ κ.λπ). Πάνω από 1200 σχολεία στην ΠΕ και ΔΕ από το 2011 και, προσφάτως, 102 ΕΠΑΣ έκλεισαν.
  • Κατάργηση τριών σημαντικών τομέων στα δημόσια επαγγελματικά λύκεια και στις επαγγελματικές σχολές (υγείας-πρόνοιας, εφαρμοσμένων τεχνών, αισθητικής-κομμωτικής) με αποτέλεσμα 20.000 μαθητές να μη βρίσκουν την ειδικότητά τους και να τεθούν σε διαθεσιμότητα - απόλυση 2122 εκπαιδευτικούς και 302 σε υποχρεωτική μετάταξη σε διοικητικές θέσεις.
  • Μείωση των μισθών των εκπαιδευτικών έως και 45% για τους  νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Εισαγωγικός μισθός 640 ευρώ από 1070 και καταληκτικός 1400 ευρώ από 1600 καθαρά. Μείωση των συντάξεων και του εφάπαξ.
  • Υποχρεωτική μετάταξη 5.000 εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και σε διοικητικές θέσεις.
  • Αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών κατά 2  ώρες με αποτέλεσμα χιλιάδες εκπαιδευτικοί να χαρακτηρίζονται υπεράριθμοι στην περιοχή τους.
  • Αύξηση του αριθμού των μαθητών ανά τμήμα στους 30. Μετακινήσεις μαθητών σε άλλα σχολεία για να μη δημιουργούνται μικρότερα τμήματα.
  • Καθιέρωση της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών που θα σχετίζεται με τη μισθολογική και τη βαθμολογική εξέλιξη αλλά και τις επιδόσεις των μαθητών και θα οδηγεί στη χειραγώγηση αλλά ακόμα και σε απολύσεις εκπαιδευτικών.
  • Αυταρχικό πλέγμα νόμων (νέο πειθαρχικό, ηλεκτρονικό παρουσιολόγιο, αξιολόγηση κ.λπ.) που μαζί με τις διαθεσιμότητες, απολύσεις, υποχρεωτικές μετακινήσεις δημιουργούν ένα κλίμα φόβου και ανασφάλειας διαλύοντας συγχρόνως και κάθε συλλογικότητα στο σχολείο.
Νέος νόμος για την εκπαίδευση (λύκειο-ΤΕΕ)

Η κυβέρνηση ψήφισε το νέο νόμο 4186/13 χωρίς διάλογο, εγκαθιστώντας ένα σκληρό, εξετασιοκεντρικό σύστημα με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις σε όλες τις τάξεις τόσο στο γενικό όσο και το επαγγελματικό λύκειο, που θα έχει ως αποτέλεσμα την αύξηση της μαθητικής διαρροής και των φροντιστηρίων και θα οδηγήσει ένα μεγάλο τμήμα μαθητών στην πρόωρη, στενή και φτηνή κατάρτιση (με τη δημιουργία των ΣΕΚ μετά των Γυμνάσιο). Παραχωρείται ένα μέρος της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης  στους ιδιώτες και εισάγεται η μαθητεία δηλ. η απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία ακόμα και ανηλίκων η οποία θα αντικαταστήσει την εκπαιδευτική διαδικασία.
ΟΛΜΕ

Τετάρτη 16 Οκτωβρίου 2013

Γ.Σ. Πέμπτη 17/10/2013

Πρόσκληση σε Γενική Συνέλευση την Πέμπτη 17/10 στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων των Λυκείων, με θέμα:
"Συνέχεια κινητοποιήσεων"

Εισηγήσεις:
1. Παρεμβάσεις
2. ΠΑΜΕ
 

Κυριακή 13 Οκτωβρίου 2013

Τροπολογία για χιλιάδες απολύσεις

Το υπουργείο Παιδείας εξαγγέλλει οργανικές θέσεις ανά σχολική μονάδα ταυτίζοντας έτσι την τύχη καθηγητών και δασκάλων με την πορεία του σχολείου. Αν για παράδειγμα μειωθούν τα τμήματα, τότε αυτομάτως ο εκπαιδευτικός μπαίνει σε διαθεσιμότητα.
Διαβάστε περισσότερα στην Εφημερίδα των Συντακτών